Kącik rodzica - Warto przeczytać
Kłamstwo w wieku przedszkolnymKliknij, pobierz, obejrzyj>>>
Zalety głośnego czytania dzieciomKliknij, pobierz, obejrzyj>>>
Rola muzyki w życiu dzieckaKliknij, pobierz, obejrzyj>>>
Bezpieczny przedszkolakPrezentacja multimedialna. Kliknij, pobierz, obejrzyj>>>
Ćwiczenia logopedyczne dla przedszkolakaKliknij i pobierz ćwiczenia

Scenariusz zabaw rozwijających twórczość dzieci przedszkolnych
Temat Cel Wykonanie zabawy
Nie jedz śmieci Pokaz ten przekazujemy z myślą o ograniczeniu słodyczy w sklepikach szkolnych, stołówkach oraz o współdziałaniu w tym przedmiocie - żywienia dzieci - z rodzicami. Prezentacja multimedianla "Nie jedz śmieci"Kliknij, pobierz, obejrzyj przentacje w formacie PPS>>>
Komantarz do przentacji "Nie jedz śmieci"Kliknij i zapoznaj się>>>
"Trzy słowa"
Czas zabawy : 20min
Intensywne myślenie, rozwija fantazje, zdolności skojarzeniowe, pomysłowość, giętkość, płynność myślenia Dzieci siedzą w kole. Jedno z nich Wymienia sąsiadowi z lewej 3 słowa. Osoba ta prędko musi utworzyć z nich sensowne zdanie, kojarząc odpowiednio te wyrazy. Np. papier, wujek, poczta - można utworzyć następujące zdanie: Ola napisała na kartce papieru list do wujka i zaniosła go na pocztę.
Malowanie ''treści'' zawartej w słuchanym utworze instrumentalnym bez słów
Czas zabawy: 30min
Umiejętne pobudzanie dzieci do twórczości, do samodzielnych poszukiwań Dzieci wsłuchują się w melodie i próbują Wyobrazić sobie, co ta piosenka chce przekazać odbiorcy. Następnie przelewają swoje myśli na papier… rysują, malują, wyklejają itp.
Dzieci wymyślają konsekwencje podanych zdarzeń i przedstawiają je w formie słownej
Czas zabawy: 15min
Ćwiczenia mają na celu wykształcenie mechanizmów odpowiedzialnych za odrzucenie typowych, naturalnych właściwości danego obiektu i zmiany ich na cechy przeciwne. 1. Co by było gdyby wszystkie martwe przedmioty ożyły, potrafiły biegać, mówić, tańczyć?
2. Co by było gdyby można było mieszkać na księżycu?
"Skarbnica"
Czas zabawy: 10min
Rozwija zdolności skojarzeniowe Zabawa polega na wymienianiu słów według określonych wymogów treściowych. Dzieci wymieniają rzeczy - obiekty np. tylko białe (śnieg, mąka, cukier itp.). Następnie nauczyciel dodaje kolejne kryterium: wymień rzeczy lub obiekty białe i miękkie itp. Nauczyciel może podawać różne kryterium w zależności od opracowywanej tematyki
"Snuj się, snuj bajeczko"
Czas zabawy: 20min
Zabawa ta rozwija pomysłowość, oryginalność, płynność, giętkość, pozwala na samodzielność w rozwijaniu zdań Nauczyciel wprowadza nastrój i zaczyna opowiadać wymyśloną bajkę np. dawno, dawno temu, za lasem, w maleńkiej chatce mieszkała dziewczynka... Kolejne dziecko opowiada dalej dodając jedno swoje zdanie itd. Na zakończenie dzieci podejmują próbę odtworzenia całej bajki. Mogą odegrać ją w dowolnej formie.



wstecz     na górę

START      O NAS EDUKACJA KONTAKT
Copyright Miejskie Przedszkole nr 13 w Siedlcach 2011. All rights reserved. Created by Vipercom